Nachladnutie zvládneme ľavou zadnou...



Keď nastane obdobie chrípok, nachladnutí a kašľa pripravujem pomaly prírodnú lekárničku. Náš Dadko je už v škôlke a tam sa choroba rozšíri naozaj rýchlo. Ráno sme ešte v poriadku ale poobede keď si poň idem už vidím prvé príznaky. Zmena hlasu, vodnaté soplíky alebo časté kýchanie, kašeľ prípadne bolesti hrdla.



V tomto období preventívne dávam 1 dávku týždenne homeopatika Oscilococcinum a v prípade nástupu ochorenia dávam podľa inštrukcií na krabičke každých 6 hodín 1 dávku. Mám osobnú skúsenosť s týmto homeopatikom a nedám na neho dopustiť. Stojí síce dosť ale pri prevencii 1 dávka týždenne sa to dá zvládnuť.

Pri prvých príznakoch už dávam prírodné kvapky Kaloba alebo Sinupret, ktoré mi odporúčala lekárka a vidím, že pomáhajú. Síce pomalšie ako nejaké antibiotiká ale stavy, kedy je potrebné nasadiť antibiotiká máme zriedkavo a teda nám stačia. Myslím si, že je to tým, že sa liečbe venujem už pri prvých príznakoch a nečakám či to prerastie do ochorenia. Zatiaľ sa mi to vypláca.

Ak riešime problém so soplíkmi a hlienmi tak siaham po prírodnom éterickom oleji Eukalyptus. Dávam do hrnca alebo nádoby s horúcou vodou a pridám zopár kvapiek tohto olejčeka najmä na noc. Pekne odhlieňuje a uvoľní upchatý nos ako i pomáha vykašliavať hlien. Pridávam i Dadkovi do kúpeľa v kombinácii s éterickým olejom Grep alebo len samotný Eukalyptus. Urobila som si eukalyptové mazanie. Rozpustila som biokokosový olej a do neho nakvapkala zopár kvapiek Eukalyptu. Pri hlienovitom kašli som natierala na hrudník a chrbát. Máme i zvhlčovač vzduchu ale samozrejme, že som do neho nakvapkala éterické oleje a rozožralo mi to plast. Takže neodporúčam. Ak by ste chceli použiť zvhlčovač vzduchu tak odporúčam Eukalyptusosviežovač vzduchu od Saloos, ktorý nepoškodí prístroj a pekne dovolí účinným látkam, aby sa odparili.

A vaše osvedčené babské alebo prírodné prostriedky? Podeľte sa, nech sa vzájomne poučíme a dozvieme ako to zvládnuť tou ľavou zadnou:-)

Komentáre

Obľúbené príspevky