3 jednoduché nápady ako uniknúť jeseni

Zas nám zmenili čas z letného na zimný:-( Pre mňa je to znamenie, že začína môj „zimný spánok“. ).
To je stav kedy ste už o deviatej večer unavení ale je vám trápne tak skoro zaľahnúť do postele. Najprv sa človek okúňa a potom to vzdá...veď i tak všetci vedia, že zalomím. Ďalším príznakom je pocit neustálej zimy (studené ruky, nohy, nos

Ako sa teda zahriať a prebudiť keď je to potrebné? Naozaj iba keď je to potrebné nakoľko si myslím, že telo si potrebuje oddýchnuť a nabrať sily počas jesene a zimy. Odporúčam domáci wellness s éterickými olejmi.

U mňa na 1. mieste boduje kúpeľová soľ. Budete potrebovať 3 šálky ľubovoľnej soli (himalájska, morská, kuchynská, z mŕtveho mora a čítala som i epsonovej soli ale neviem kde sa dá zohnať) a dokopy 15 – 24 kvp éterických olejov podľa výberu. Dole uvádzam prehľad éterických olejov vhodných na jeseň. Pre hydratáciu odporúčam pridať ešte 1 PL rastlinného oleja. Ja mám rada kokosový olej. Soľ zmiešate s éterickými olejmi a pridáte rastlinný olej. Zmes vložíte do vhodnej nádoby a použije ½ – 1 šálku tejto zmesi na kúpeľ. Je potrebné počkať kým sa soľ nerozpustí.

Číslo 2 má u mňa telový píling. Ak si nedávam soľ do kúpeľa tak nanesiem píling a už nemusím používať telové mlieko alebo telový olej. Podobné pílingy sú dosť predražené ak berieme do úvahy cenu soli a éterických olejov, ktorých tam nejde veľmi veľa. ½ šálky soli a ½ šálky rastlinného oleja (mandľový, olivový, …) a 1 ČL éterických olejov. Ja mám rada kombináciu citrusových éterických olejov Grep, Pomaranč, Citrón a Mandarínka. Hneď som optimisticky naladená a nechce sa mi ani spať:-) Odporúčam cca 1-2 hodinky po aplikácii pílingu nevychádzať na slnko nakoľko tieto oleje spôsobujú fotosenzitivitu t.j. na pokožke vám môžu naskočiť červené škvrny.

Na 3. mieste je u mňa telový olej. Jednoducho zmiešam rastlinný olej s éterickými olejmi. Mandľový je výborný olej nakoľko je vhodný pre všetky typy pokožky (výnimku tvoria osoby alergické na orechy. Tam môže nastať alergická reakcia).

A teraz sľúbený zoznam éterických olejov, ktoré sú vhodné na jeseň. Pozor na korenisté éterické oleje, je potrebné ich poriadne riediť v rastlinnom oleji v malom množstve a ideálne v kombinácii s jemnými citrusovými éterickými olejmi ako je napr. Pomaranč.

Aníz, Benzoin, Čierne korenie, Kardamón, Mrkva-semená, Cédrové drevo, Škorica, Klinček, Šalvia, Koriander, Fenikel, Kadidlo, Zázvor, Myrha, Muškátový oriešok, Pačuli, Rozmarín, Ružové drevo, Santálové drevo, Vanilka, Vetiver.

Komentáre

Obľúbené príspevky