7 tipov ako ušetriť (nielen) na detskom ošatení

Photo by Annie Spratt on Unsplash
Deti nám rastú ako z vody a my sa nestačíme čudovať ako ten čas letí. Najviac to pocítime na jar a na jeseň keď sa mení sezóna a je treba deti zaodieť a vybrať sa na nákupy oblečenia. Priznám sa, ja z toho vždy chytím miernu nervozitu pretože obchody sú väčšinou plné mamičiek, ktoré just hľadajú presne to čo ja a v tej istej veľkosti ako zháňam ja. Asi to bude tým, že pochádzam zo silného ročníka, ktorý sa rozhodol splodiť dieťa približne v rovnakom čase. Takže ak idete s nádejou, že na jeseň zoženiete tepláky vo veľkosti 128, tak ju môžete rovno pochovať, pretože sú vypredané.

Z toho dôvodu som sa mierne zaprela a urobila určité rozhodnutia, ktoré pomohli nielen mojej peňaženke ale ušetrili mi i čas. Rozhodla som sa začať šiť, podšívať a všelijako recyklovať ošatenie. Mňa proste nebaví míňať peniaze na nekvalitné oblečenie a ak tie peniaze už na to nekvalitné oblečenie miniem (pretože mi nič iné nezostáva), tak sa budem snažiť to oblečenie využiť čo najviac. Takže k čomu som dospela?
                                                                                 
1. Výpredaje s rozumom
Každú chvíľu sa na nás valí nejaký výpredaj. Zistila som, že nemá zmysel kupovať niečo, len preto, že je na to vysoká zľava. Ak mi ponúknu zimnú bundu, ktorá po 50% zľave stojí napríklad 40 éčiek – tak to neprosím. Vždy sa snažím uvedomiť si, či by som za tú bundu dala 40 EUR ak by nebola v zľave (samozrejme zohľadňujem i kvalitu výrobku).

Photo by Leighann Renee on Unsplash
2. Second hand je IN
Preč sú chvíle keď ste v sekáčoch našli len podradné veci. Dnes tam nájdete mnoho nositeľných a pekný vecí, najmä pre deti. Ak zoberiem do úvahy, že jedne rifle môjmu synovi vydržia cca 3 mesiace a potom ich oderie na kolenách, tak určite mrknem do sekáča. Kupujem tam i bundy, tričká a podarilo sa mi kúpiť i skoro úplne nové šuštiakové nohavice na zimu za 1,50 EUR.

3. Remeslo ma zlaté dno
To platí i o šití. Odmietla som vyhadzovať nohavice len preto, že majú dieru na kolenách. Naučila som sa vytvárať celkom dobré záplaty, dlhé nohavice skracovať a šiť z nich kraťasky. Ušila som synovi už i pyžamové nohavice a i pre seba som si ušila veci priamo na mieru. A každým dňom sa zlepšujem...Musím sa pochváliť. Minule som kúpila v obchode krátke rifľové nohavice s výšivkou vo veľkosti 58 za 1,00 EUR a prešila som ich na úzku sukňu s rázporkom vzadu vo veľkosti 48. Takže sukňa za euro!

4. Drahé obrázky
Všimli ste si, že detské tričká s obrázkami sú drahšie než tie bez obrázkov? Takže mám nakúpené čisté detské tričká za 2 eurá/kus a v nemenovanom lacnom obchode som kúpila nažehľovačky (cca 4-5 nažehľovačiek za 1,00). Lacné, efektívne a kreatívne.

5. Ozaj to potrebujete?
Kupujte len to čo naozaj potrebujete. Nekupujte niečo len preto, že je to v akcii. Zohľadnite či sa šaty hodia k zvyšku ošatenia, ako ich využijete a ak ste si nie istá, či ich kúpiť – počkajte 24 hodín. Nemá zmysel kupovať šaty len na jedno použitie.

6. Väčšia veľkosť sa oplatí viac
Potrebujete nejaký nový kus oblečenia alebo narazíte na dobrý výpredaj detských vecí ? Ak si viete šaty upraviť, kupujte väčšie čísla. Deti do nich dorastú a vy máte z čoho strihať, ak si budete upravovať oblečenie pre seba alebo z neho vytvárať niečo nové.

7. Buďte informovaní
Odoberajte newsletter, nainštalujte si príslušnú aplikáciu vášho obľubeného obcho alebo sledujte jeho FB stránky a budete informovaní o zľavách a výpredajoch pričom nemusíte opustiť svoj útulný domov. Avšak otázka je, či nebude lepšie ak sa odlepíme od elektronických zariadení a prejdeme si tie obchody osobne:-) Deti necháme s manželom a poďme preberať vešiaky...

Máte nejaké rady ako ušetriť na oblečení?  Podeľte sa s nimi...





Komentáre

Obľúbené príspevky