Ekologické a ekonomické pranie detského prádla

Ešte pred príchodom nášho bábätka som sa zamýšľala čo s praním šatičiek a bavlnených plienok. Bála som sa najmä podráždenej pokožky a syntetických vôní. Neviem ako vy, ale ja som už mala osobnú skúsenosť s reakciou na prací prášok. Celé telo ma svrbelo.  Taktiež mi vadia syntetické vône, pretože ma z nich bolí v nose:-). 

I keď mi lekárka odporúčala špeciálny prášok pre detskú bielizeň, jednoznačne som túto možnosť zavrhla. Akýkoľvek chemický prací prášok u mňa nemá šancu, pretože už mám dlhoročnú skúsenosť s ekologickým praním. Preto bola moja voľba jednoznačná. 

Na farebné prádlo mydlové orechy, ktoré som používala i 3-4 krát (ak som prala na 40°C) kým stratili účinnosť. A čo je úžasné, tak prádlo nestráca vôbec farbu. Mám farebné tričká, ktoré periem v  orechmi už 4-5 rokov  a stále sa čudujem, že je farba stále jasná. Pri veľmi špinavom prádle odporúčam použiť i bieliaci prášok na kyslíkovej báze PUER

Biele prádlo rozjasní a vyperie osvedčená kombinácia:  nastrúhané marseillské mydlo a PUER bieliaci prášok. Mydlo strúham na klasickom kuchynsklom kovovom strúhadle do dávkovača práčky a hneď tam vsypem i PUER. Na odstránenie pachu z plienok pridávam ešte i sódu bikarbónu. Bieleniu prádla pomáha i jeho vyvesenie pekne na slniečko. Takto to robili i naše prababky, keď bielili plátno.

Vyskúšala som i iné ekologické prášky napr. Sodasan 3v1, kde by mal byť zmäkčovač vody, bieliaci prášok a mydlové vločky. Takúto zmes som si namiešala nakoniec sama, keď som zmiešala marseillské mydlo, PUER a sódu bikarbónu. 

Chcem upozorniť, že všetky tieto prostriedky sú zároveň i finančne nenáročné.  Výrobca uvádza, že 1 kg mydlových orechov vydrží pre 4-člennú rodinu, ktorá perie 2-3x týždenne približne 10 - 12 mesiacov. Ostatné prostriedky sú taktiež v porovnaní s klasickým praním  lacné.  

Náš Dadko nemal zatiaľ žiaden problém s vyrážkami alebo podráždenou pokožkou, takže myslím, že som urobila dobre.  A viete, čo je na tom najlepšie? Keď sa pritúlite k svojmu bábätku, necítite žiadnu silnú vôňu prášku, ale len pravú vôňu vášho bábätka, ktorá je ako vanilkové mliečko s medíkom.

 



Komentáre

Obľúbené príspevky