Biokozmetika pre tehotné mamičky a bábätka

Rozhodla som sa podeliť o svoje skúsenosti s biokozmetikou a prírodnou kozmetikou pre budúce mamičky a bábätka.  Keď som otehotnela, povedala som si, že sa nebudem mazať ničím, čo by môjmu vytúženému dieťatku mohlo uškodiť. Tak som vyskúšala niektoré bio a prírodné produkty, ktoré si dovolím ohodnotiť a popísať.

Začnem olejom na masáž hrádze. Keďže som sa rozhodla pre prirodzený pôrod, napísala som si v pôrodnom pláne, že si neželám nástrih hrádze. Na nete nájdete rôzne informácie vrátane tej, že podľa WHO nie je rutinný nástrih hrádze mnohokrát potrebný, ale vykonáva sa rutinne a automaticky. Pričom to WHO neodporúča. Pokiaľ sa začnete o svoju hrádzu starať, k nástrihu nemusí ani dôjsť. Tak som si zakúpila Olej na masáž hrádze. Je to olej v bio kvalite s éterickým olejmi, ktorý pomáha pri masírovaní hrádze jej uvoľneniu. Veľmi jemne vonia. Môj muž mi pravidelne večer masíroval hrádzu (a verte mi, že  ani vy sa bez svojho manžela pri tejto masáži nezaobídete).  Zväčšovanie pružnosti hrádze bolo stále viac evidentné, takže olejíček pomáhal. Ale nakoniec som mala smolu v tom, že som skončila s cisárskym rezom a nemohla som si overiť ako sa moja hrádza roztiahla pri prirodzenom pôrode. Každopádne, už na základe skúsenosti počas masáže, môžem len odporúčať.


Olej na masáž prsníkov som začala používať skôr ako je to odporúčané (4  týždne pred pôrodom). Akonáhle som pocítila napätie a že mi prsia rastú, hneď som sa začala natierať. Olej mi pomohol pred a po kojení. Zo začiatku som mala podráždené bradavky a olejček mi pomohol ich zahojiť. Okrem toho som ho využila pri masírovaní pŕs, keď ma po pôrode boleli a mala som nábeh na zápal. A vôňa ma dostala. Jemnučká, upokojujúca, a pre mňa osobne, úžasná.

Pre nášho drobca sme obdržali balíčky so vzorkami rôznych prípravkov pre deti, ale ja som ich radšej rozdala. Už to ma naštvalo, že detičky po pôrode umývajú prípravkom pre bábätka a nie niečim prírodným resp. len vodou. Čo môžem odporúčať na zaparený zadoček? Vylepšila som receptúru p. Ingeborg Stadelmann (autorka knihy Zdravé tehotenstvo, prirodzený pôrod), ktorá odporúča najprv umyť dieťatku zadoček najlepšie studenou vodou a nechať vysušiť. Následne natrieť zmenou olivového oleja zmiešaného s pár kvapkami éterického oleja Tea Tree a Levanduľa. Mne sa veľmi osvedčil namiesto olivového oleja, olej konopný.  Musím povedať, že to nemá na žiadne sudokrémy (malý mal na zadočku biele bodky), rybacie masti, a ani iné odporúčané krémy na zapareniny.

Dobrú nôcku pre dieťatko
Vyskúšala som toho viac, ale momentálne ma dostalo mlieko do kúpeľa pre bábätka zn. Akamuti. Ide vlastne o éterické oleje, rastlinné oleje a destilát pripomínajúci mlieko. Dáva sa 10 ml do vody pred kúpaním a drobec nám pekne vonia za harmančekom a mandarínkou, pokojne spinká a o jeho pleť je postarané pretože obsahuje mandľový olej, kokosový olej a olivový olej.

Všetko to nakupujem v tom istom internetovom obchode www.bionatural.sk, keďže si preto môžem prísť osobne. Sídli totiž v Michalovciach a nemusím čakať kým mi to pošlú. Veľmi príjemná komunikácia:-) A ešte mi dali aj 6% zľavu.

Dúfam, že vám moje rady pomohli a uvítam aj vaše recepty na starostlivosť o bábätká a deti.

Komentáre

Obľúbené príspevky